باز هم آتش سوزی در یک مدرسه دیگر !
 
PEIMAN
ما از تبار کوروش و فرزند جمشیدیم/ پیروز بی برده . بت نپرستیدیم
 
 
چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:, :: 13:55 ::  نويسنده : پیمان

 


محمد حسین نجاتی: بخاری نفتی و آتش سوزی باز هم به جان کلاس درس دانش آموزان افتاد و اینبارروستای طبسین از توابع از توابع شهرستان نهبندان واقع در خراسان جنوبی طعمه حریق آتش شد.

 

در این رابطه ، مراد هاشم زهی نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر آنلاین با تایید آتش سوزی در کلاس درس ابتدایی روستای طبسین در رابطه با علت حادثه عنوان کرد: این مدرسه ابتدایی در یکی از محروم ترین روستاهای استان خراسان جنوبی بوده است که ساعت ۹ صبح امروز طعمه آتش شد و مردم این روستا به داد دانش آموزان رسیدند و با خارج کردن دانش آموزان اقدام به اطفای حریق کردند.

 

او با اشاره به اینکه بازهم بخاری نفتی و غیر استاندارد باعث بروز این حادثه شده است، می گوید: کلاس دارای بخاری نفتی بسیار قدیمی و غیر استانداردی بوده که ظاهرا در ساعات اولیه صبح امروز دچار مشکل می شود و معلم کلاس به همراه کادر آموزشی سریعا دانش آموزان را از کلاس درس خارج می کنند و خوشبختانه تلفاتی و مصدومیت زیادی نداشته ایم.مراد هاشم زهی نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه تیم پزشکی به این روستا برای مداوای سرپایی برخی دانش آموزان اعزام شده است، می گوید: خوشبختانه هیچ مصدومیت و تلفاتی گزارش نشده است و ما برای اطمینان بیشتر تیم پزشکی ای به این روستا اعزام کرده ایم.او تاکید می کند: بخاری های نفتی غیر استاندارد بلای جان دانش آموزان ما در سراسر کشور شده است و مسولان باید به فکر باشند که هرچه سریع تر اقدام به جمع آوری این بخاری ها بکنند.

 

 

این اتفاق در شرایطی که هنوز ۱۵ روز از حادثه آتش سوزی کلاس درس در پیرانشهر که منجر به فوت یک دانش آموز و مصدومیت ۲۸ دانش آموز می گذرد و در کمتر دو هفته دو کلاس درس در غرب و شرق کشور به دلیل استفاده از بخاری های نفتی دچار حادثه شده اند.به طوریکه صبح چهارشنبه، ۱۵ آذر ۹۱، ساعت ۸:۴۰٫ بخاری نفتی کلاس چهارم دبستان مدرسه انقلاب اسلامی پیرانشهر، شعله ور شد. پیش از آن کمی دود می کرده است. خانم معلم از ۳۶ دانش آموز خواست بی سر و صدا سر جایشان بنشینند تا او کمک بیاورد. سپس سراغ معلم کلاس دیگری رفت و از او خواست کمک کند. آقا معلم، دانش آموزانش را از کلاس خارج کرد و به کمک خانم معلم آمد، خدمتکار مدرسه هم آمد، آنها تلاش کردند بخاری را از کلاس خارج کنند، اما تکان های بخاری، موجب شد نفت از مخزن بیرون بریزد و آتش تمام بخاری را بگیرد. دانش آموزان هراسان شدند، همگی گوشه ای از کلاس رفتند، راهی برای فرار نبود؛ بخاری جلوی در از دست سرایدار مدرسه افتاد و راه خروج اصلی بسته شد. از سوی دیگر پنجره ها هم برای در امان ماندن از سرقت دولایه نرده داشتند، غافل از اینکه ممکن است روزی این نرده ها، کلاس را زندان می کنند. تا کمک برسد، ۲۸ دانش آموز سوختند، هم پوست و هم ریه هایشان آسیب دید؛ از ۸ تا ۶۰ درصد. چهار روز بعد، یکی از انها در بیمارستان سینای تبریز به دلیل تنفس گازهای داغ، فوت کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوانpeiman-a16 و آدرس peiman-a16.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->